lördag 25 juli 2009

Snabbmat och pasta-hit


Idag fyller A år. Han blev firad med sång och paket och lovad fin lunch på gourmetkrog vid havet. Han såg inte alls så glad ut som han borde (som jag tyckte att han borde). Det var det där med finlunchen som klämde; han ville ha falafel från falafelvagnen vid busstorget i Ystad. Jaha, så fick det bli. Jag har tidigare hyllat Falafel nr 1 i Rosengård, men jag måste säga att JallaJalla i Ystad inte kommer långt därefter.

Att sitta i vår skabbiga Ford och klämma falafel var kanske inte den där glamourgourmetupplevelsen jag hade tänkt mig, men gott var det verkligen.


Andreas sommarpasta-hit

Blanda olivolja, finghackad vitlök, persilja, riven parmesan, saffran uppblandat med lite vatten. Blanda ner i spagetti. Addera lite al dente-grönsaker som broccoli eller sockerärtor om du vill ha det lite matigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar