söndag 21 november 2010

Bästa brunchrätten!

Idag har vi bjudit på brunch. Faktiskt tycker jag att den bästa brunchen i stan serveras här, hemma hos oss. Tror du mig inte?
Hör av dig om du vill bli bjuden, jag kan tänka mig att köra en repris av denna smarriga brunch nästa helg.
Det var självklart potatisklyftor, korv, gott bröd, men det var också tzayspett, morotstzatsiki, marinerade champinjoner, mögelostomlett samt en skramlad tofu somn var riktigt bra. Observera att jag tyvärr tror det är svårt att hitta röksmaksättare utan konstiga E-nummer, men hör gärna av dig om du har tips.

Brunchtofu med rökig smak
1 paket naturell tofu
smör
svartpeppar
salt
3 msk av ngn flytande hickorey/röksmaksättare


Mosa tofun med gaffel. Fräs i smör. Krydda. Rör i smaksättaren.
Toppa gärna med persilja.

3 kommentarer:

  1. Hej! Biova har en jättegod Tofukorv. kolla här http://www.biova.info/artikel-11141-produkter-122-2.html. Den är alltså rökt med bokved. Jag köper den på COOP, så den är lätt att få tag i. Något dyr, men man behöver ju inte äta så mycket åt gången :)
    Hälsningar Laila

    SvaraRadera
  2. Jag brukar marinera tofu i rökig te, jag har lapsang. Funkar finfint.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen!
    SKa absolut testa det där te-tricket.
    Korven har jag ätit, rysligt god. Måste köpa snart igen!

    SvaraRadera