söndag 14 november 2010

KRAV, Hälsa och chips...

Vilken helg!
Var på KRAV:s framtidsdag i fredags, väldigt inspirerande med föredrag, workshops och paneldebatter. Och mat! När vi kom på förmiddagen fanns matiga smörgåsar med ost och groddar, härliga smoothisar med bär. På lunchen var det Renée Voltaire som hade stått vid spisen eller i alla fall vid köksbänken; det bjöds bl a på bovetebiffar och en recept som hade vunnit pris som bästa lunchmaten. Det var matdinkel, rödbetor och fetaost.

Hela dagen hölls för att fira KRAV:S 25-årsdag och genom det blicka framåt. KRAV:S VD menade att KRAV nu är mogen att stå på egna ben. Uppväxten, menade han, har inte varit lätt, kanske för att KRAV inte alls har haft curlingföräldrar utan tvärtom enorma krav på sig...
Underhållningen svarade bland annat den skönsjungande skåningen och vegetarianen Emil Jensen för, nu en av mina nya idoler.

Efter KRAV-dagen sprang jag vidare till tidningen Hälsas 70-års firande! Imponerande med en tidning som levt så länge. Men är man hälsosam så är man :-)
Till middag blev det raw food signerad Erica Palmcrantz. Ljuvligt gott och fräscht, hade jag blivit serverad denna mat hade jag gladeligen ätit den vid varje måltid!

En sådan dag, fylld av nyttigheter och inspiration!
Den punkterades högtidligt dagen därpå som jag mest spenderade i sängen med film i blick och chips i mun...

Mm, livet är en berg och dal-bana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar