torsdag 9 september 2010

Höstmat

Någon efterlyste höstmat och jag ska ge er ett härligt recept på Minestronesoppa. vet att jag lagt ut ett tidigare, men detta är ÄNNU godare.

Minestrone
1 lök
2 vitlöksklyftor
2 morötter
1 burk krossade tomater
1 tsk harissa
1 liter buljong
salt
peppar
1 litet pkt med risoni eller annan superminipasta
1 burk kikärtor

Finhacka löl och vitlök. Riv morot grovt.
Fräs nästan mjuka.
Tillsätt tomatkross och harissa.
Låt puttra en stund.
Häll i buljongen. Smaka av med salt och peppar.
Häll i pastan och låt koka till al dente. Rör i kikärtorna den sista minuten.

2 kommentarer:

  1. Verkar gott! Jag undrar hur mycket det är i "1 litet paket"? När jag köpt risoni har det paketet varit på 500 g har jag för mig. // Sara

    SvaraRadera
  2. Jag tror faktiskt dert paketet jag använde bara var 300 gr. Men du kan tillaga 4 portioner, av vilken pasta du än använder.

    Mmm, den är god, jag lovar, jag åt den tre middagr i förra veckan :-)

    SvaraRadera