tisdag 7 december 2010

Git öppnade ett vegocafé...

För en tid sedan bestämde sig Git Johansson för att förverkliga en dröm; att starta ett vegocafé i sin hemstad Jönköping.

- Det är en idé som varit med mig ett tag och nu när det var dags att göra något nytt i livet tog jag chansen! Det är tufft men också roligt och spännande, jag tror verkligen på mitt café. Jönköping behöver mer vegetariskt mat, nya tankar och även ekologiskt och fairtrade som är andra delar som jag försöker få med.

På The Coffe House & Deli kan gästerna fika, äta soppa, en rejäla macka eller njuta julmat så här i december. Den som vill kan också shoppa med sig utvalda godbitar i delin.

Vilka är då gästerna på The Coffe House & Deli? Git berättar att det är allt från köttätare som råkar ramla in och som faktiskt är modiga nog att pröva de veganska alternativen till inbitna vegetarianer och veganer som kommer långväga ifrån!

Finns det en tydlig favorit som beställs oftare än andra?

- Favoriträtterna är nog Deli-salladstallriken, som alltid innehåller nåt gott från VegoDeli-kylen. Hot chorizo, tofu med basilika, tzayspett eller någon annan mumsbit. Bland mackorna är det baguette med "vegoskagen". Våra soppor är otroligt populära också!

Så vare sig du bara vill ha en kaffe med något litet sött, en hel måltid eller köpa med dig något smarrigt hem är caféet väl värt ett besök.

The Coffe House & Deli, Kyrkogatan 16 i Jönköping, tel 036-12 60 20. Fram till jul är det vardagar 9-19, lördagar 9-15 som gäller.
http://www.coffehouse.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar