söndag 29 augusti 2010

Billigt billigt kött

Blir provocerad när jag läser reklambladen från matbutikerna. Köttet är så billigt att jag smäller av. Hur kan det vara så billigt? Eller det vet jag ju, det är ju subventioner, men varför det pågår fattar jag fortfarande inte. Borde det inte vara bättre att subventionera råvaror och livsmedel som är bra för vår hälsa, för vår miljö och för djuren?
Det är så galet.
Dags att sätta press på politikerna, ja, jag har sagt det förut, men kör på.
Skicka ett mejl till din politiker ikommunen eller på riksdagsnivå.
Skriv vad du tycker, ställ en tydlig fråga, kräv svar.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig. Dessutom måste jag vara ärlig och säga att bilderna på dessa billigt-kött ofta ser ganska äckliga ut. Jag är inte en vegetarian som går runt och neggar på alla som äter kött, det får folk bestämma själva, men jag brukar utstöta läten när jag i Ica-maxi bladet ser en utklippt bild på en fyrkant grå köttfärs. Ingen kan väl anse att det ser aptitligt ut, snarare oestetiskt. Kött är inte så fint tycker jag. Och så har det "ful färg". Hehe

    SvaraRadera
  2. Ja, håller med, bara kött sådär ser rätt äckligt ut.
    Färgen talar emot det. Bland annat :-)

    SvaraRadera