tisdag 31 augusti 2010

Odlat kött

Idag står det en artikel om odlat kött i Metro. Inte världens mest djuplodande artikel, men värd att läsa ändå.
Den handlar alltså om kött som odlas i laboratorium. Låter det sf så är det antagligen inget mot vad det är. För att inte tala om dyrt. Det verkar finnas bra förutsättningar för att få fram kött påbodlad väg som ser ut och smakar precis som kycklingbröst, oxbringa och skinka.
Frågan är ju hur långt vi ska gå för att få fram något vi inte behöver? Vore det liksom inte enklare att välja vego eller är jag bara sådär märkligt världsfrånvänd i min vegobubbla att jag inte förstår det där vikten av kött. Är det som knark?
Help me out, jag fattar faktiskt inte.

1 kommentar:

  1. Du är inte ensam i inte-fatta-träsket.
    Det mesta kan jag väl acceptera om det togs fram för att utrota världssvälten, men på något sätt är det aldrig solidaritet som driver fram sådana här onaturliga och skumma grejer, utan pengar. Våga vägra plast-kött.

    SvaraRadera